Clap along if you know what happiness is to you

Idag är en dag det med

Kategori: Allmänt

Snart är det dags att fixa käk och matlådor till herrn så han kan äta sig mätt på jobbet även imorgon. Och annars då? Ja, det vanliga typ. Idag har jag hunnit med ett besök hos sjukgymnasten, veckohandlig och lunchdejt med P. Sen har jag mest ignorerat det som skulle behövts gjort och har därmed skjutit upp det till imorgon. Tvätta, städa.. Ja, sånt där.
 
Läste i morse att den här dagen tydligen ska vara den deppigaste dagen på hela året. "Jaså, jag känner mig ovanligt uppe just idag". Det höll i sig fram till eftermiddagen. Av nån anledning så känner jag mig mest trött nu. Kanske för att jag sovit lite dåligt på grund av att vissa små knyten gillar att göra kullerbyttor hela natten. Sen kan säkert en begynnande förkylning ha sitt i det hela med. Men jag tror att det är mer än så. Det är just en sak jag skulle vilja göra. En sak jag skulle vilja säga till en annan människa. Men det är totalt omöjligt då jag inte har denna människa i min närhet.
 
Ibland när jag behöver få ur mig saker brukar jag skriva ner det jag vill ha sagt och sen kasta lappen. Jag har fått ur mig det jag behöver även om det aldrig mottagits av den som det var tänkt till. Egentligen borde jag skriva lite till mig själv. Ja, det kan man ju tänka att jag kanske gör på bloggen här. Men ibland så behöver jag peppa mig själv eller kanske be mig själv skärpa till mig och sluta överanalysera. Då har jag en bok jag köpte för herrans många år sen som jag skriver i. Det kanske vore dags att leta fram den boken och kladda nån rad nu snart.
 
Jag skulle behöva skaffa mig en ny hobby. Ridningen har jag fått lägga på hyllan fram till efter sommaren. Känner mig mest som en stor degklump som mest väntar på att dagarna ska gå. Eller ja, nu ljuger jag. Sådär känner jag ju inte egentligen. Oftast är jag bara så jäkla nöjd med allt, men just i denna sekunden så känner jag så. Känslor är till för att acceptera har jag hört. Acceptera och sedan välja vad man vill göra med. Ja, så långt är jag med. Men när man är som jag så bara överanalyserar jag allt. Det är så jäkla dumt. Men så blir det ibland.
 
Ah, kul läsning. Not. Hur som helst. På onsdag blir det till att lämna in bilen på lite koll. Jag har alltid haft sån jäkla otur med mina bilar. Det lyser lampor lite hur som helst. Ändå har den fått service och allt som man kan tänka sig. Vi får se vad det är för fel på den nu och vad det kostar att laga. Den behöver besiktigas innan mars och i vår bör den ha två nya sommardäck och en framvagnsinställning. Och till nästa vinter nya vinterdäck. Jävla dyrt att ha bil. Och inkomsten just nu är ju så att säga begrensad. Men på nått sätt så överlever man alltid. Det är så det ska vara!
 
Närmsta månaderna består av en HEL DEL kul. Weekend i Vemdalen, Göteborg Horseshow, konsert med hotellövernattning i Sthlm, show i örebro, ullareds-resa och massa mer. Hur ska Anna orka? Ja jisses. Det är bara att köra på!
 
Som vanligt fick jag inget vettigt sagt. Jag har helt tappat min blogginspiration.
 
Med Lycka
 
/Ao
Varken förlåt eller det är okej
Bara nått annat

Kommentarer


Kommentera inlägget här: